Ondernemer worden met behoud van uitkering

(Participatiewet bijstand gemeente Eindhoven)

Heb je op dit moment een uitkering vanuit de participatiewet (bijstand) of ben je nug-ger (niet uitkerings gerechtigd) dan kun je het programma SamenOndernemen met behoud van uitkering en/of rechten volgen. Tijdens het traject en de start van je eigen of gezamenlijke onderneming wordt je sollicitatieplicht voor maximaal 12 maanden opgeschort en kun je je volledig richten op het bouwen aan jouw eigen of gezamenlijke start-up.

Als deelnemer / lid van Coöperatie040 bestaat tevens de mogelijkheid de inkomsten als ondernemer gedurende het eerste jaar te sparen op een ledenrekening van de coöperatie. Dit zonder dat verkregen ondernememingsinkomsten worden verrekend met je uitkering. Na het eerste jaar kun je het verdiende geld besteden als investering voor je bedrijf. Op deze manier kun je een mooi startkapitaal sparen voor jouw eigen onderneming.

Voor deelnemers met een uitkering vanuit UWV , WW of WIA gelden helaas wat andere regels. We informeren je daarover graag tijdens onze informatiebijeenkomsten en of spreekuren.