START JOUW BEDRIJF

Een eigen bedrijf starten vanuit een werknemers verleden is niet het meest eenvoudige wat er is.

SamenOndernemen is er volledig op gericht om je tijdens het proces van het starten van een eigen,
of gezamenlijke onderneming te ondersteunen, in alle aspecten die erbij komen kijken.

Samen met een team van start-up coaches en ervaren ondernemers, helpen wij je op de weg naar duurzame economische zelfstandigheid. Je eigen bedrijf moet niet alleen in de beginperiode succesvol zijn, maar moet juist ook na de beginperiode vooral langdurig succesvol blijven!

Dit bereik je alleen door eerst te werken aan je eigen kunnen.

Waar ben je sterk in en waar heb je hulp nodig. Daarna is het belangrijk om goed te kijken naar de ondernemerstaken en vaardigheden. Welke heb je al en welke hebben nog aandacht nodig om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Misschien is het zelfs wel verstandig om voor sommige taken een samenwerking aan te gaan. Gedurende het traject kom je daar wel achter, wat het beste bij je past.

Na de eerste en tweede fase van elk 6 weken heb je een goed idee van jouw kennis en vaardigheden, en heb je jouw bedrijfsidee, waardepropositie en klantsegment beschreven middels het business model canvas. Dit is een veel gebruikte methodiek die je prikkelt en stimuleert om in de echte ondernemerswereld te bekijken hoe je bedrijf zal lopen (validatieproces).

Deze methodiek geeft direct inzicht in wat werkt en wat niet. Het biedt ook de mogelijkheden om op een eenvoudige wijze die dingen aan te passen om een gedegen start van jouw eigen (of samen met anderen) bedrijf te realiseren.

Ondernemen is wellicht jouw nieuwe toekomst!